May 19, 2013

Membesar Hari Hari

ya, kita membesar bersama.
kau lihat aku besar, hari-hari. begitu juga aku.
kita makan, main, gembira, suka, duka, gelak, tawa, semuanya bersama. 

kau untukku saat aku rebah, sedih, terduduk.
kau hiburkan aku dengan gula-gula ding-dang, layang-layang depan rumah, dan muka-muka yang kadang-kadang aku rasa sangat inginkan pelempang.

kau dan aku pernah bertikam lidah. tapi tidaklah hingga membenci. kau jahat tiada hati perut langsungpun kadang-kadang, aku tetap sayang kau. kau merajuk, aku pujuk dengan aiskrim Mat Kool. kau ketawa, gembira. macam pelangi lukisan budak darjah tiga. cantik? tidak lah. tapi comel.

siapa sangka, kita membesar bersama. tapi hanya separuh jalan. kau pergi dulu tinggal aku disini. berlaku sekelip mata. sedih aku tidak terkata. Dia lebih sayangkan kau. rindu aku pada kau kini hanya dengan doa. semoga kau tenang di sana. 

aku rindu kau. al-fatihah.

No comments:

Post a Comment